Bakcreaties

Relatie portaal

Bedrijven

De Duitse techniek achter de auto

Als Duitse techniek niet echt je ding is, maar je houdt van wat je ziet in de Golf SportWagen, dan is de Subaru Impreza 2.0i Limited 5-Door een uitstekende vervanger. Niet alleen profiteert deze auto van een veel betere gaskilometrage dan de vorige generaties voertuigen van het Japanse merk, maar hij wordt ook standaard geleverd met 4-wielaandrijving, heeft een dakdrager voor extra vrachtvervoer en ziet er vrij goed uit voor een wagen. Natuurlijk hoeft u niet voor deze afwerking te kiezen – zo ongeveer elke Impreza is een geweldige auto voor onderweg – maar deze is onze favoriet. Hij is budgetvriendelijk, heeft veel opties en mogelijkheden, en de hatchback-stijl zorgt ervoor dat je veel minder spullen uit de laadruimte hoeft te pakken dan de kofferbak van een sedan.

Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen.

We begrijpen dat hatchbacks en wagons niet voor iedereen een kopje thee zijn. En dat is sterk terug te vinden in de Amerikaanse markt. De snelst groeiende voertuigklasse is die van de SUV. Toegegeven, de meeste wegrijdende SUV’s en cross-overs zijn niet veel meer dan hatchbacks met een hoger standpunt, maar dat is wat de mensen willen. Toch zijn het niet allemaal geweldige weggebruikers. Toyota’s Rav4 Hybrid, echter, is vrij top-notch. Hij is groot genoeg om veel vracht of passagiers te vervoeren, kan zeker een beetje off-road gaan en heeft – dankzij zowel gas- als elektrisch vermogen – een indrukwekkend brandstofverbruik voor een auto van deze omvang. Het is misschien niet onze algemene favoriet Toyota SUV (we geven de voorkeur aan de 4Runner TRD Pro overlander), maar het valt niet te ontkennen dat dit de waarde is voor het rijden van kust tot kust.

Dankzij de hybride technologieën lijkt het waarschijnlijk dat we aan het begin staan van het definitieve einde van de dieselmotor. Het heeft lang geduurd, maar de ouderwetse brandstof kan gewoonweg geen gelijke tred houden met de hedendaagse technologieën. Maar het is niet helemaal een kwestie van tellen – ook niet als het gaat om nieuwe releases. Ja, we bereiken een beetje met deze SUV die een road trip waardig is, omdat de prestatiemetingen nog niet volledig zijn vrijgegeven, maar we zijn ervan overtuigd dat de Mazda CX-5 Diesel alles zal zijn waar we op hopen – een leuke en gemakkelijke rit met een laag brandstofverbruik en een enorm laag koppel (en hopelijk wat trekkracht). Diesel is in dit stadium zeker de retrooptie van het motorvermogen, maar we denken dat het nog steeds een aantal trucs in de mouw heeft, figuurlijk gesproken.

De Wrangler pakt de taart als het gaat om off-road 4×4’s, maar het is verre van de enige Jeep die het waard is om te rijden. De Cherokee is een klassieke door en door en door en past zeker bij het rijden op de verlengde snelweg iets meer dan zijn hardcore all-terrain broeders. Maar omdat de Cherokee niet zo trail ready is als de meeste Wranglers wil dat nog niet zeggen dat de Cherokee niet veel prestaties op zich heeft. De standaardkracht van dit model is immers 295 pk en dat is niets om te bespotten. Zeker, dat betekent dat je iets vaker op de brandstofpomp moet tikken dan sommige andere opties op deze lijst, maar dat is een afweging die we meestal graag nemen, want het betekent veel meer plezier als we op (en naast) de weg zijn.

Deze bijzondere afwerking van Ford’s beroemde ponyauto is zeker niet hun meest indrukwekkende – maar het is nog steeds een Mustang. Dat betekent dat het nog steeds een leuke rit is – met zijn 310 pk en 350 voet-pounds aan koppel. Alhoewel hij niet zo veel vermogen heeft als sommige familieleden, biedt hij een vrij goede afweging in de vorm van 31 mijl per gallon op de snelweg. Zeker, het is geen Shelby, maar die unieke combinatie van rijeigenschappen en een zuinig brandstofverbruik maken deze muscle car zeker de moeite waard voor een coast-to-coast road trip. Het grootste nadeel is echter het gebrek aan laadruimte. Dit is geen auto waar je het hele team in wilt slepen, maar hij is uitstekend geschikt voor solotrips of met één-op-twee andere mensen.

Deze Britse SUV (de eerste van Jaguar, eigenlijk), heeft veel meer gemeen met de Mustang hierboven dan je op het eerste gezicht zou denken. Hij heeft bijvoorbeeld de optie van een V6-motor die 380 pk kan leveren en een brandstofbesparing van maximaal 33 mijl tot op de gallon – wat hem zowel qua prestaties als qua rijkosten solide maakt. Die extra $10k, echter, komt naar u in de vorm van veel meer vracht-en passagiersruimte, evenals een paar handige cabine opties. Eerlijk gezegd, hoewel dit ding ziet eruit als een sport utility vehicle, het is eigenlijk meer als een sportwagen met een aantal handige technologie en luxe ingebouwd. En, hopelijk, is het een teken van meer van wat er van het gelauwerde Engelse merk moet komen.

Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen.

Voor zover we weten, is niemand ooit opgewonden geweest om achter het stuur van een minibusje te kruipen – ze zijn gewoon niet sexy op welke manier, vorm of vorm dan ook. Maar het valt niet te ontkennen wat ze te bieden hebben op het gebied van draagvermogen en ruimte in de uitrusting. Er is veel hoofdruimte, beenruimte en een enorme hoeveelheid ruimte voor al je spullen. En deze heeft een nog verleidelijker metriek: maar liefst 84 mijl naar de gallon (bij gebruik van zowel gas als elektriciteit). Maar voordat je te opgewonden raakt, is het de moeite waard om er op te wijzen dat er een paar nadelen zijn.

https://www.car-bags.com

Reageren is niet mogelijk

Thema door Anders Norén