Een stappenplan voor een social media content planner is er om een mediaplan te creëren. Als eerst ga je een doelstelling onderzoeken, dus waarom ga je de content maken? Als tweede moet je achterhalen wat de boodschap is, dus voor wat ga je content maken? Als derde ga je een vorm creëren, dus hoe moet het eruit zien? Als vierde ga je de platforms achterhalen, waar ga je de content uploaden. Als laatst maak je een planning. Een stappenplan is er om goede content te regelen voor jouw klanten en om zoveel mogelijk mensen te bereiken voor de reclame die hebt gecreëerd. Met de reclame moet je de doelgroep bereiken die je voor ogen had. Wat moet je doen na je stappenplan?Als je stappenplan klaar is en alle stappen hebt gevolgd, dan is het de bedoeling een kalender te maken. Na je alle stappen hebt doorlopen moet je jouw plan schematisch in vorm brengen door in een tijdlijn te plaatsen. Er zijn twee manieren om dit te verrichten. De eerste is een handmatige kalender en de tweede is een interactieve content kalender. De interactieve content kalender kan gebruikt worden door een social media content planner. Het kost je veel minder tijd met een interactieve content kalender doordat de berichten automatisch geupload kunnen worden. Waarom is een strategie niet genoeg?Een strategie gebruiken voor het verspreiden van je content is niet genoeg, omdat het niet concreet genoeg is voor reclames, marketing van producten, diensten of projecten die je online beschikbaar hebt. Om het online beschikbaar te hebben, heb je een mediaplan nodig die een social media content planner kan verwerken. Een mediaplan richt zich niet op diverse taken, maar specifiek op één taak. Het belangrijkste van een mediaplan is dat jouw missie, visie en kernwaarden overal in terug laat komen want dat is de basis van je mediaplan. |