Bakcreaties
Image default
Society / Relationships

Meer tevreden klanten door betere receptie!

Het werk van een receptioniste is soms best moeilijk. De klant staat voorop en wat de klant ook vraagt, je moet je uiterste best dit deze wens te vervullen, ook als dat eigenlijk niet jouw werk is. Geduldig blijven, vriendelijk overkomen en doen wat de klant vraagt is bij elkaar echt wel een grote klus. 

Als receptioniste moet je overal rekening mee houden: zorgen dat de bezoeker zich aanmeldt, dat de poortjes opengaan, een bezoekerspas uitdelen, rondbellen dat er een bezoeker is en ten alle tijden bijhouden hoeveel mensen en BHV’ers er in het gebouw zijn. 

Dit is best zwaar werk, je moet iemand zijn die graag mensen helpt en die administratie leuk vindt. Ook moet je het beste willen voor het bedrijf, want jij bent het eerste gezicht die ze tegenkomen, een eerste indruk is het belangrijkste. 

 

Alles bijhouden en iedereen bellen of helpen, is niet makkelijk. Dus wat als ik je vertelde dat het wel makkelijker kon? Maak snel kennis met de aanwezigheidsregistratie app! U maakt een afspraak met uw klant, vervolgens wordt er een mail gestuurd naar de klant. In deze mail staat een uitnodiging. Als de klant bij uw bedrijf is, meldt hij of zij zich aan door middel van een QR code of naam invoer. De eigenaar krijgt dan gelijk een melding. Aanmelden bezoek hoeft niet meer handmatig door de receptioniste, de eigenaar weet precies wanneer hij naar de bezoeker toe moet komen en in de app staat hoeveel mensen er in het gebouw aanwezig zijn! Dat is toch handig? 

 

De werkdruk neemt zeker af door deze app. De receptioniste kan op haar gemak de klant helpen en begeleiden, wat de klanttevredenheid bevordert. Daarnaast heeft de receptioniste ook tijd voor achterstallig werk of extra klusjes en kan hij of zij op het gemak de lunch opeten. 

 

http://economy.nl