In de meeste gevallen doet een telefonist niet veel meer dan de telefoon opnemen, of deze nu bij het bedrijf zelf werkt of bij een callcenter/ serviceverlener werkt die deze werkzaamheden voor jou uitvoert, toch? Misschien is dit soms maar, maar dit is zeker niet in alle gevallen helemaal waar. Juist tegenwoordig bieden bedrijven om zich te onderscheiden naast een traditionele telefoonservice nog een heleboel andere mogelijkheden, zoals het overnemen van extra werkzaamheden of het meedenken over de toekomst van het bedrijf of het klantcontact zelf.

Doordat er momenteel veel nieuwe bedrijven opgericht worden is de concurrentie moordend als het gaat om callcenters en telefoonserviceverleners. Dit is alles behalve slecht voor diegenen die overwegen om gebruik te gaan maken van zo’n service en ook niet voor de bedrijven die al gebruik maken van een telefoonservice of callcenter. Door de toenemende concurrentie zijn ze namelijk genoodzaakt om lagere prijzen te hanteren of om zich te differentiëren, of een combinatie van de twee. Dit zorgt in de praktijk voor extra service tegen een verhoudingsgewijs lagere prijs.

Een goed voorbeeld van een bedrijf dat zich onderscheidt door zich de differentiëren is te vinden op www.bizziphone.com. Naast de traditionele telefoonservice nemen zij ook andere werkzaamheden over van een bedrijf en zit men niet meer vast aan een abonnement zoals vroeger wel het geval was: men betaald een laag maandtarief en betaald daarop een vast bedrag per telefoontje. Dit heeft als voordeel dat er tijdens periodes dat er weinig gebeld wordt ook niet onnodig veel geld uitgegeven hoeft te worden. Dit biedt ook uitkomst aan startende bedrijven of zelfstandigen, waardoor enerzijds de service interessant wordt voor meer bedrijven en anderzijds de telefoonservices extra klanten binnenhalen. De extra competitie en daaruit voortkomende veranderingen zijn dus helemaal niet slecht en leiden tot nieuwe mogelijkheden voor alle partijen.

http://www.bizziphone.com/